Κ Υ Ρ Ι Ε    Ι Η Σ Ο Υ    Χ Ρ Ι Σ Τ Ε    Υ Ι Ε    Τ Ο Υ    Θ Ε Ο Υ    Ε Λ Ε Η Σ Ο Ν    Μ Ε.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ


Η έμφλογη, κάθετη αγάπη προς το Θεό εκφράζεται με μία έμπρακτη, διάπυρη, οριζόντια αγάπη προς τον "πλησίον".Προορισμός του ανθρώπου η Θ έ ω σ η . Μία προσφορά δυνατότητας Θεϊκή, με την Ενανθρώπηση, Σταυρική Θυσία και Ανάσταση του Λόγου.Η Θ έ ω σ η, ενέργεια Θεού, αλλά και συνέργεια ανθρώπου.Σ’ αυτή την ανθρώπινη προσπάθεια επιποθούμε να συμβάλλομε γνωστοποιώντας ό,τι΄΄εφώτισε ο Θεός΄΄, προς δόξα Του και σωτηρία του λαού Του.Το site αυτό είναι μία ελάχιστη προσπάθεια, ανιδιοτελής, ένας αντίλαλος Ορθοδοξίας, μία ορθόδοξη μαρτυρία στο διαδικτυακό χώρο, για προβολή προτύπων, παροχή εμπειριών και προσφορά ελπίδας στον αόρατο πόλεμο κάθε αγωνιζομένου προσώπου.-

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Ο.Π. ΙΟΥΛ. - ΑΥΓ. 2012 Αρ. Φ. 50


ΟΡΘΟΔΟΞΗ   ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ

ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ   ΕΚΔΟΣΗ   ΑΡ.Φ.  50    ΙΟΥΛ..  – ΑΥΓ.  2012 /  Διανέμεται  δωρεάν.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΥΡΣΟΣ.  Γράφει και  επιμελείται (Δυνάμει Θεού) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α. ΚΛΕΙΔΩΝΙΑΡΗ   Εκπ/κός
ΤΗΛ.-FAX: 22210-29549  Κ.Τ. 6936773200
e-mail:  eklidoniari@hotmail. com    και    elklidon@otenet.gr
Η  ιστοσελίδα μου: www.antilaloiorthodoxias.blogspot.com
***************************************************************
Ζ ω η φ όρ α     Ρ ή μ α τ α

Θεολήπτου Φιλαδελφείας. Κατήχηση Ε΄

 Στη Μεταμόρφωση του Κυρίου και Θεού και Σωτήρα μας Ιησού Χριστού.

1. - Η σημερινή λαμπρή ημέρα της Μεταμόρφωσης, απαιτεί να εξηγήσω στην αγάπη σας - ανάλογα με τη Χάρη που μου δόθηκε από το Χριστό που μεταμορφώθηκε - το μυστήριο της εορτής. Και έτσι, αφού μάθουμε τη δύναμη του μυστηρίου που κρύβεται μέσα της, να εορτάζουμε από δω και πέρα όχι μόνο ψάλλοντας ιερούς ύμνους, αλλά και με σωστή ζωή. Επειδή αυτό ακριβώς, δηλαδή η προκοπή μας στα καλά έργα, αποδεικνύει και ότι έχουμε επίγνωση της δωρεάς που αξιωθήκαμε και ότι έχουμε ανακαλύψει το θησαυρό της, τιμώντας έτσι σεβαστικά την εορτή και με τα λόγια και με τα έργα μας.
2. - Εκείνος που βαδίζει σε πεδιάδα περπατάει εύκολα, επειδή ο τόπος είναι ομαλός και διευκολύνει την οδοιπορία. Όποιος όμως ανεβαίνει σε βουνό κοπιάζει και λούζεται στον ιδρώτα, εξαιτίας της ανηφοριάς, της σωματικής πίεσης και της κόπωσης που εκείνη προκαλεί.
Με ίσια, ομαλή και ευκολοπερπάτητη γη, παρομοίασε το βίο μέσα στις ηδονές, την άνεση και την τρυφή της «κατά σάρκαν» ζωής.  Eπειδή η ζωή αυτή περνάει μέσα στην άνεση και την ευκολία των μάταιων ηδονών.
Με βουνό πάλι, παρομοίασε την ενάρετη ζωή, εξαιτίας της εγκράτειας σε όλα, της αγριάδας της άσκησης και του πόνου που υποφέρουμε απ' όσα θλιβερά μας απαντούν στη ζωή.
3. - Όποιος συζεί με την εγκράτεια και πορεύεται σύμφωνα με τις εντολές του Χριστού και όποιος καταμαραίνει τις σωματικές ηδονές, εκείνος αποδεικνύεται, σαν τον απόστολο Πέτρο, πιστός και θερμός μαθητής του Κυρίου. Ένας τέτοιος άνθρωπος, θανατώνει το κοσμικό φρόνημα, καταργεί τούς σαρκικούς λογισμούς, ετοιμάζεται για την κακοπάθεια που συνεπάγεται το κήρυγμα του Ευαγγελίου, ελέγχει εκείνους που ζουν άσχημη και αμαρτωλή ζωή και υπομένει για χάρη της αλήθειας τις κακώσεις που αυτοί του προκαλούν, επιδεικνύοντας έτσι το ζήλο του αποστόλου Ιακώβου.
Όποιος πάλι έχει κάνει απόλαυση και τροφή της διανοίας του τα ιερά λόγια, όποιος φλέγεται από την επιθυμία της μελέτης και ασχολείται επίμονα και ευχάριστα με τούς λόγους της φύσεως και την κατανόηση της αλήθειας, αυτός μιμείται τον τρόπο σκέψεως και ζωής του ευαγγελιστή Ιωάννη του Θεολόγου. Αυτός με το σώμα, την ψυχή και τη διάνοια ακολουθεί κατά βήμα τον Κύριο. Αυτός πάντα τρέχει το θλιβερό δρόμο της αρετής, ανεβαίνει στο νοητό όρος και προσεύχεται απερίσπαστα. Επειδή εκεί εκτελείται η καθαρή προσευχή, που διώχνει μακριά κάθε έννοια αυτού του κόσμου και φωτίζει ολόκληρο το νου, αυξάνοντάς τον με το λάδι της θείας αγάπης και καταυγάζοντάς τον με θείες φωτοχυσίες.
4. - Όταν ο νους φωτίζεται με τη μνήμη του Θεού και όταν, με την απερίσπαστη προσευχή, λάμπει και ακτινοβολεί από τη θεία γνώση, όταν επίσης διατηρεί καθαρά όλα τα κινήματα του σώματός του, τότε από το στόμα βγαίνουν λόγια γεμάτα σύνεση και σοφία. Τότε τα αισθητήριά του καλύπτονται από τη ομορφιά της σεμνότητας και τα σωματικά μέλη του κοπιάζουν στη διακονία των καλών πράξεων. Τότε όλος ο άνθρωπος γίνεται φως,γιατί η ψυχή γίνεται λυχνάρι του φωτεινό, που φέγγει «το φως το αληθινό, εκείνο που φωτίζει κάθε άνθρωπο που έρχεται στον κόσμο» των αρετών. (Ιωάν. 1,19).

5. - Αυτός που ζει και πορεύεται μ’ αυτό τον τρόπο΄΄δεν συμμορφώνει τη ζωή του με το φρόνημα αυτού του κόσμου΄΄ (Ρωμ. 12,2 & Γαλ. 1,4) που φθείρεται και πεθαίνει. Αυτός, ακούγοντας τον απόστολο Παύλο - ο οποίος βλέποντας τα αθέατα, λέει ότι΄΄ο Θεός θα αφανίσει τη μορφή αυτού του κόσμου΄΄ (Α΄ Κορ. 7,31) - δεν γυρίζει πίσω στα επίγεια πράγματα. Αυτός ξεπερνάει όσα φθείρονται και χάνονται, όσα έχουν μόνο σχήμα και όχι ύπαρξη. Γιατί, όπως το σχήμα εμφανίζεται για λίγο και μετά αφανίζεται, έτσι και τα πράγματα της ζωής αυτής δεν έχουν τίποτα σίγουρο και σταθερό. Γι’ αυτό λοιπόν, αυτός ο άνθρωπος, και το λογισμό του απομακρύνει από την επιθυμία των ορατών πραγμάτων και τα ευχάριστα αυτής της ζωής, τα περιφρονεί ως κάτι ουσιαστικά ανύπαρκτο. Αυτός αγκαλιάζει μ’ όλη του την ύπαρξη τα αθάνατα πράγματα της μέλλουσας ζωής. Αυτός μεταμορφώνεται συνεχώς, με το να επιστρέφει καθημερινά στον εαυτό του και με το να αναμορφώνει κάθε ώρα και στιγμή τον τρόπο της σκέψης του, έτσι ώστε, με την επίδοση και την άσκηση των αρετών, να αποχωρίζεται τα κακά και να εγκολπώνεται τα αγαθά.
6. - Όταν ο αγωνιστής της ευσέβειας καλλιεργεί τον εαυτό του και προκόβει ανεβαίνοντας σε τέτοια πνευματικά ύψη - επειδή ακριβώς οικοδομείται σύμφωνα με το θέλημα του Θεού και επειδή λάμπει σαν φωτεινό αστέρι - παρακινεί και ανάβει και των άλλων τον ζήλο, για τη μίμηση του καλού. Έτσι τιμάει τη Μεταμόρφωση του Χριστού με όλο του το σώμα και με όλο του το πνεύμα, γνωρίζοντας βαθιά και ουσιαστικά το μυστήριο της εορτής και ερμηνεύοντάς το έμπρακτα στο περιβάλλον του. Γιατί ο Χριστός με την θεία Του Μεταμόρφωση, προμήνυσε ταυτόχρονα και την άρρητη δόξα, με την οποία θα έρθει να κρίνει τον σύμπαντα κόσμο. Έκανε ακόμα ολοφάνερη την λαμπρότητα της οποίας θα γίνουν μέτοχοι εκείνοι που θα ευαρεστήσουν στο Θεό. Τέλος δίδαξε κάθε πιστό να προετοιμάζει πάντα τον εαυτό του, ώστε να είναι κάθε στιγμή δοχείο κατάλληλο και χωρητικό της θείας ζωής και της μέλλουσας μακαριότητας, όντας σαν το κερί πάντα σε θέση να δεχθεί το θείο φως.
7. - Συμβαίνει με τον πιστό ό,τι ακριβώς συμβαίνει και με το κερί. Αυτό καθώς λυώνει με την πύρωση της φωτιάς, λόγω της λιπώδους του φύσεως, τρέφει και συντηρεί τη φωτιά, διατηρώντας έτσι το φως και καταφωτίζοντας όσους το πλησιάζουν. Ο πιστός άνθρωπος, έχοντας συμπήξει μέσα του τα κεριά της θείας γνώσεως - που είναι ακριβώς τα άνθη της αρετής - και έχοντας ξεκόψει, με τη βοήθεια και τη θέρμη του θείου έρωτος, από κάθε γήινη επιθυμία, έχει ουσιαστικά προετοιμάσει από εδώ κιόλας τον εαυτό του, για να γίνει εκείνο το κατάλληλο λυχνάρι. Βασισμένος στο νόμο της θείας αγάπης, περιμένει κι αυτός με λαχτάρα να υποδεχθεί, όταν έρθει η μέλλουσα ζωή, το θείο και άρρητο εκείνο Φως και να απολαύσει την συνεχή και ατελεύτητη λαμπρότητα, που πηγάζει από εκεί.
8. - Η τήρηση των εντολών του Χριστού και ο κόπος που καταβάλλεται για την απόκτηση των αρετών, γίνονται τροφοδότες της θείας δόξας. Ο Κύριος, καθώς γράφει ο ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος, έχει πει:΄΄Θα αγαπήσω αυτόν που τηρεί τις εντολές μου και θα του φανερώσω τον εαυτό μου΄΄ (Ιωάν. 14,21). Όπως ακριβώς λοιπόν, το αισθητό φως καταναλώνει το κερί για να συντηρηθεί, έτσι και η δόξα του Θείου φωτός, τροφοδοτείται από τις αρετές της ψυχής και καταλάμπει εκείνους, που τη δέχονται μέσα τους.
Ο Χριστός έχει πει:΄΄Τροφή μου είναι το να κάνω το θέλημα του ουράνιου Πατέρα μου, που με έχει στείλει και να τελειώσω το έργο Του΄΄. (Ιωάν. 4,34). Και ο προφήτης Δαυΐδ λέει:΄΄Μέσα στο θέλημά Του είναι κρυμμένη αιώνια ζωή΄΄. (Ψαλμ. 29,6).
9. - Κατά συνέπεια, ο εργάτης του αγαθού και θα ζήσει και θα θερίσει τούς καρπούς των κόπων του, με τη Χάρη του Καθηγητή της σωτηρίας μας Ιησού Χριστού, ο Οποίος δοξάζει αυτούς που Τον δοξάζουν.
Σ’ Αυτόν πρέπει κάθε δόξα, τιμή και προσκύνηση, μαζί με τον Άναρχο Πατέρα Του και το Πανάγιο και ζωοποιό Πνεύμα Του, τώρα και πάντοτε και στούς αιώνες των αιώνων. Αμήν.


Πορτραίτα  Αγιολογικής  Πινακοθήκης

ΜΑΡΙΑ,Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ. (Αγ.ΝικοδήμουΑγιορείτου)

«Αν τα εννέα τάγματα των αγγέλων ήθελαν κρημνισθή από τους ουρανούς, και να γένουν δαίμονες.
Αν όλοι οι άνθρωποι εγένοντο κακοί.
Αν όλα τα κτίσματα, ουρανός, φωστήρες, ιερείς, ζώα, ήθελον αποστατήσει κατά του Θεού.
Όλαι αυταί αι κακίαι των κτισμάτων συγκρινόμεναι με το πλήρωμα της Αγιότητος της Θεοτόκου δεν εδύναντο να λυπήσουν τον Θεόν.
Διότι μόνη η Κυρία Θεοτόκος ήτο ικανή να τον ευχαριστήσει κατά πάντα. Αυτή μοναχή σταθείσα αναμέσον Θεού και ανθρώπων, τον μεν Θεόν υιόν ανθρώπου εποίησε, τους δε ανθρώπους υιούς Θεού.
Χωρίς την μεσιτείαν αυτής κανένας, ούτε άγγελος, ούτε άνθρωπος, δύναται να πλησιάση εις τον Θεόν, επειδή και αυτή ευρίσκεται μόνον μεθόριον αναμεταξύ της ακτίστου και κτιστής φύσεως.
Αυτή μόνη είναι Θεός άμεσος μετά τον Θεόν και έχει τα δευτερεία της Αγίας Τριάδος, ως ούσα μήτηρ αληθώς του Θεού.
Και αυτή μοναχή είναι, όχι μόνον ο θησαυροφύλαξ όλου του πλούτου της Θεότητος, αλλά και ο διαμοιραστής εις όλους και αγγέλους και ανθρώπους, όλων των από Θεού δεδομένων εις την κτίσιν υπερφυσικών ελλάμψεων και θείων και πνευματικών χαρισμάτων.
Και δεν είναι τίνας που να την επικαλέσθη με πίστιν και να μην τον υπήκουσε με ευσπλαχνίαν.
Αυτός ο Υιός του Θεού και αγαπητός υιός της Παρθένου έδωκε τη μητέρα Του διά μητέρα μας και συνήγορον να μας βοηθή προς σωτηρίαν μας.»

ΥΠΕΡΑΓΙΑ   ΘΕΟΤΟΚΕ   ΣΩΣΟΝ   ΗΜΑΣ !!!


Ε Ν Α Υ Σ Μ Α Τ Α

v   Η  α υ τ ο γ ν ω σ ί α   οδηγεί    στην  α υ τ ο μ ε μ ψ ί α
και   καταλήγει   στην   τ α π ε ί ν ω σ η.-

Η α υ τ ο ε ξ ο υ θ έ ν ω σ η   αντικρούει
την  ε τ ε ρ ο ε ξ ο υ θ έ ν ω σ η.-

v   Π ρ ο σ ε υ χ ή    με   τ α π ε ί ν ω σ η
συνεπάγεται  τ α π ε ί ν ω σ η   με την  π ρ ο σ ε υ χ ή.-

Η  κ α τ α φ υ γ ή   στη   Θ ε ϊ κ ή    β ο ή θ ε ι α
σηματοδοτεί
την   α π ο φ υ γ ή  της  α υ τ ο π ε π ο ί θ η σ η ς
και   εξασφαλίζει  την   τ α π ε ί ν ω σ η .-

v   Τα   έ ρ γ α   μας   α ξ ι ο λ ο γ ο ύ ν τ α ι  από  το  Θ Ε Ο
και   κ α τ α ξ ι ώ ν ο ν τ α ι  με   την   έ γ κ ρ ι σ ή   Τ ο υ.-

Η  α υ τ ο γ ν ω σ ί α
εναρκτικό  σημείο  τ α π ε ί ν ω σ η ς.-

v   Η  π ρ ο σ ε υ χ η τ ι κ ή   διάθεση
α π α ύ γ α σ μ α   της  τ α π ε ί ν ω σ η ς.-

Βιώνεις  την  ε σ ω τ ε ρ ι κ ή   π λ η ρ ό τ η τ  α ;
Κατέχεις  την  α λ η θ ι ν ή   ε λ ε υ θ ε ρ ί α.-


ΦΙΛΟΚΑΛΙΚΕΣ  ΡΗΣΕΙΣ

Ø   Ο Θεός δεν βλέπει στο πρόσωπο, ούτε στην εξωτερική μόνο εμφάνιση των ηθών, ούτε στις κραυγές μας, αδελφοί, αλλά στην συντριμμένη και ταπεινωμένη καρδιά.
ΟΣΙΟΣ  ΣΥΜΕΩΝ  Ν.  ΘΕΟΛΟΓΟΣ.
Ø   Αν καλοταξιδεύεις, μην πεις μεγάλο λόγο προτού να δέσεις. Κοντά στο λιμάνι βούλιαξε καλοτάξιδο πλεούμενο και άλλοι σώθηκαν περνώντας μεγάλη τρικυμία. Να μια ασφάλεια: Μην περιγελάς τις τύχες των άλλων!
ΑΓ.  ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ   ΘΕΟΛΟΓΟΣ.
Ø   Ευσυνείδητε χριστιανέ, πρόσεχε! Και το μικρότερο παράπτωμά σου φαίνεται επάνω σου μεγάλο. Διότι οι λεκέδες είναι τόσο πιο εμφανείς όσο πιο καθαρό είναι το φόρεμα.               .
ΑΓ.  ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ  ΘΕΟΛΟΓΟΣ.
Ø   Απόφευγε να μιλάς αυστηρά και μεγαλόφωνα. Διότι και τα δύο είναι πολύ μισητά και δίνουν υποψία, πως είσαι μάταιος και έχεις μεγάλη υπόληψη για τον εαυτό σου.
ΑΓ.ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ   ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ.
Ø   Χωρίς νερό είναι αδύνατο να πλυθεί το λερωμένο ρούχο, και χωρίς δάκρυα μετανοίας είναι πολύ πιο αδύνατο να πλυθεί και να καθαριστεί από τις κηλίδες και τους μολυσμούς η ψυχή.
ΟΣΙΟΣ   ΣΥΜΕΩΝ Ν.  ΘΕΟΛΟΓΟΣ.
Ø   Εάν δεν δέχεσαι τον ξένο όπως θα δεχόσουν τον Χριστό, καλύτερα να μη τον δεχθείς καθόλου. Εάν όμως τον δέχεσαι σαν τον Χριστό, τότε μη ντραπείς να πλύνεις τα πόδια του Χριστού.                          ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.

Ø   Μη περιμένεις την ημέρα του θανάτου σου για να μάθεις την αδυναμία σου. Διερεύνησε τον εαυτό σου όσο ακόμα ζει, προχώρησε με τη σκέψη σου στο εσωτερικό του και τότε θα δεις όλη τη μηδαμινότητά του.
ΑΓ.  ΙΩΑΝΝΗΣ   ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
******************************************************